Zadania merchandisingu

0
1000

W związku z ogromną konkurencyjnością na rynku idea merchandisingu nabiera dużego znaczenia. Nie ma praktycznie firmy oferującej produkty na sprzedaż, która nie stosowałaby merchandisingu oraz takiej firmy, która nie miałaby wśród swojego personelu osoby zatrudnionej na stanowisku merchandiser.

Na czym polega merchandising?

Merchandising polega na efektownym zaprezentowani towaru oferowanego do sprzedaży. Merchandising dotyczy jednak nie tylko sklepów odzieżowych, oferujących różnego rodzaju garderobę i dodatki, ale odnaleźć go można praktycznie w każdej branży: spożywczej, chemicznej czy też farmaceutycznej. Idea merchandisingu zakłada bowiem, że dobrze wyeksponowany towar, zwracająca uwagę klienta dekoracja, wystawa potrafią same sprzedać się lepiej niż niejednokrotne ustne namowy sprzedawcy.

Czym zajmuje się Merchandiser?

Merchandiser ma zatem do wypełnienia bardzo odpowiedzialne zadanie. Nie jest to już tylko sprzedawca, wykładacz towaru, lecz profesjonalnie przygotowany do tego zadania człowiek, odpowiednio przeszkolony. Podczas procesu merchandisingu liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie, jakie wywrzeć ma na kliencie promowany produkt, nad którym pieczołowicie pracuje merchandiser.

Co jest ważne w merchandisingu?

Wśród wielu towarów o podobnych cechach i parametrach stosowany przez producentów merchandising odgrywa kluczową rolę reklamową i marketingową. Właściciel dużego lub małego biznesu chcąc odnieść sukces powinien zapoznać się i postępować zgodnie z tym, czym kieruje się idea merchandisingu.

Podkreślić należy ponadto, że merchandising, nie jest procesem jednorazowym, lecz cechuje go ciągłość, permanentna potrzeba dbania o wizerunek na wysokim poziomie. Postępując zgodnie z zasada merchandisingu liczyć można na większą sprzedaż, większe obroty firmy i idące w parze z tym większe zyski.

metodynauczania.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here