W dobie powszechności reklam oraz równego rodzaju działań promocyjnych, wielu z nas staje się odporny na ich działania. Stawia to wysoką poprzeczkę przed producentami i wytwórcami, którzy muszą wymyślać nowe techniki i narzędzia komunikacji marketingowej, by zachęcić nas do zakupu ich produktów lub skorzystania z oferowanych usług. Jednym z przykładów takich działań, a jednocześnie nośników reklamy i promocji konkretnych produktów i usług są artykuły reklamowe. Co jednak wiemy o artykułach reklamowych, czym dokładnie są?Artykuły reklamowe zwane również promocyjnymi niewiele różnią się od standardowych artykułów prasowych. Są to teksty pisane do prasy kolorowej, czasopism branżowych, bądź codziennych gazet. W swojej treści zawierają opis reklamowego produktu, czy też usługi, opis cech, sposobu działania, zalety, czy też korzyści jakie otrzymamy z jego nabycia, bądź skorzystania z danej usługi. Zazwyczaj artykuł reklamowy zawiera zdjęcia promowanego produktu, czy usługi, a także opinie i komentarze specjalistów, naukowców, czy badaczy. Dotyczy to zwłaszcza leków, suplementów diety, witamin i minerałów, kosmetyków oraz środków odchudzających. Takie artykuły reklamowe, które zawierają opinie i komentarze lekarzy, dietetyków, czy farmaceutów, stają się bardziej wiarygodne w swojej skuteczności działania. A co za tym idzie lepiej zachęca konsumenta do sięgnięcia po ten konkretny produkt.
Czy artykuły reklamowe zachęcą do zakupu?
[Głosów:0 Średnia:0/5]